تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401
کد 52

یادداشت دکتر فاطمه پورابراهیم به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی:

روابط عمومی جز «ایثار» هیچ نام دیگری نمی‌تواند داشته باشد

دکتر فاطمه پور ابراهیم، مدیر روابط عمومی دانشگاه مراغه طی یادداشتی به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی اعلام داشت: روابط عمومی جز «ایثار» هیچ نام دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ متن ان یادداشت بشرح زیر است:
 
روابط عمومی جز «ایثار» هیچ نام دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
بطوریکه خطرات و مخاطرات روابط عمومی‌ها، می‌تواند محک آمایش و آرایش هر مجموعه‌ای محسوب شود و بی‌هیچ تشکیک و تردیدی، معیار دانش‌پذیری و توان‌طلبی مدیران معرفی گردد. روزگار ما نه روزگار چهاردیواری‌های مکتوم که روزگار آینه‌گی‌هاست. روزگاری که مخاطبان با جادوی شبکه‌های ارتباطی، نه ساعت‌ها که ثانیه‌های هر سازمانی را مطالعه می‌کنند، ضرورت حضور فرهیختگان و فرزانگان در تولیت‌های روابط عمومی، دو چندان از پیش، گره‌گشاست و می‌تواند به اعتبار و آبرومندی ساختارهای اداری در تقاطع تصمیمات حیاتی منتهی شود.
بی شک به تأسی از نامگذاری مدبرانه مقام معظم رهبری برای سال 1401  می بایست روابط عمومی ها را در حرکت به سمت تولید خلاقانه، ایده های دانش بنیان و الگوهای اشتغال آفرین گام برداشت تا با جریان سازی بتوان جهاد تبیین را عملی نمود.
لازمه شکوفایی دانشگاه، درخشش روابط عمومی در دانشگاه ها است و آن مستلزم نگاه هیات رییسه به واحد روابط عمومی بصورت یک نگاه کلان است بطوریکه روابط عمومی را جزو بازوی اصلی مدیریت حساب نمایند و مجموعه دانشگاه با مجموعه روابط عمومی ارتباط نزدیکی داشته باشند چرا که رشد و شکوفایی دانشگاه محصول تلاش های جهادی دسته جمعی تک تک همکاران وحتی دانشجویان دانشگاه خواهدبود و تریبون این رشد دست روابط عمومی است.
ارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشگاه با توجه به شرایط موجود، بعهده دانشگاهیان معزز است و ما امیدواریم باهمدلی وصمیمیت خانواده دانشگاه مراغه، بتوانیم مشکلات وکاستی های این حوزه را برطرف نماییم و دانشگاه مراغه را درحوزه اطلاع رسانی وانعکاس موفقیت‌های ارزنده آن و در کل مجموعه فعالیت های روابط عمومی به جایگاه واقعی خود دربین دانشگاههای کشوربرسانیم.
دانشگاه مراغه روز بروز رشد می نماید و حیطه فعالیت روابط عمومی دانشگاه گسترده تر می گردد.
تمام تلاش روابط عمومی این دانشگاه در راستای اعتلای نام دانشگاه مراغه وخدمت به همکاران معزز، دانشجویان پرافتخار و همشهریان گرامی درحیطه وظایف خود است تاشاید لبخند رضایتی برلبان مخاطبان جاری سازیم و اگر کاستی ای وجود دارد بی شک از ماست چرا که با گستردگی و حجم و تنوع  فعالیت این حوزه با کمبود نیروی انسانی متخصص مواجه هستیم.
فرصت را مغتنم شمرده و از همراهی و همکاری اصحاب رسانه بعنوان یار همیشگی روابط عمومی ها و حمایت های مجموعه مدیریت دانشگاه از روابط عمومی نهایت تشکر و قدردانی را نموده و به همه تلاشگران عرصه روابط عمومی تبریک می گویم چرا که روز روابط عمومی بهنگام‌ فرصتی است که قدردان قلب‌هایی باشیم که آگاهی‌بخش و آرامش‌آفرینند و بی هیچ سایه‌ای، سایه‌سار سازمان‌ها هستند.

دکتر فاطمه پورابراهیم
مدیر روابط عمومی دانشگاه مراغه
27 اردیبهشت ماه 1401