English
- شنبه 29 ارديبهشت 1403
دانشگاه مراغه
خانه
درباره روابط عمومی
گاهنامه آبگینه
درآیینهمطبوعات
سرود دانشگاه
بروشور
جلوههایخاص
خبرنامه های وزارت علوم
پیوندهای مفید
دفترچه تلفن
Toggle navigation
هیات علمی
آموزش
حوزه ریاست
دانشجویان
پژوهش
معاونت ها
کارکنان
مراکز و دانشکده ها
روابط عمومی
دانشکده علوم انسانی
دانشکده علوم پایه
دانشکده فنی و مهندسی
دانشکده کشاورزی
معاونت آموزشی و پژوهشی
معاونت اداری و مالی
معاونت دانشجویی
معاونت فرهنگی و اجتماعی
آزمایشگاه مرکزی
امور بژوهش و فناوری
تاریخ :
جمعه 27 ارديبهشت 1398
کد
35
لینک کوتاه
:
بیست وهفت اردیبهشت، روز ملی روابط عمومی و ارتباطات گرامی و مبارک باد .
یادداشتی از امیر دانش مراغی، کارشناس روابط عمومی دانشگاه مراغه به مناسبت 27 اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات
روابط عمومی ، رهبر ارکستر سازمان است .
در سازمان ، هر واحدی و هرقسمتی ، ساز خود را میزند . هنر روابط عمومی در این است که این سازها و صداهای مختلف را به گونه ای هوشمندانه و مدبرانه هماهنگ و کوک نماید که در نهایت یک آهنگ و صدا و طنین قشنگ و زیبا و دلنشینی به گوش مخاطبان و... برسد .
طبیعی است که کار سختی است .
روابط عمومی یک هنر ، فن ، حرفه و دانشی میان رشته ای است که به قول ابن یمین فریومدی ، شاعر شیرین سخن ایران زمین ، هنر مردمداری است . روابط عمومی یک موضوع به شدت تابع اخلاق است و خوش اخلاقی ، صداقت ، شفافیت ، پاسخگویی و اقناع مخاطب از جمله ستونهای بنیادین و اساسی روابط عمومی است .
یک روابط عمومی موفق میتواند موجب تقویت سرمایه اجتماعی شود و سرمایه اجتماعی با دو موضوع مهم اعتماد و مشارکت سر و کار دارد که نقش مهمی در کارآمدی دولتها دارد .
روابط عمومی هویتی نقش آفرین ، پدیده ای شگفت انگیز و کارساز و واحدی است که میتواند برای سازمان ارزش افزوده ایجاد کند و خلق ارزش نموده و تراز سازمان را ارتقاء دهد . روابط عمومی وقتی موفق است که "" بازار "" داشته باشد .
ب = بودجه
ا = اختیار
ز = زمان
ا = اعتماد
ر = راهبرد
روابط عمومی اگر "" بازار "" نداشته باشد ، سازمان به قهقرا و سقوط و فرسودگی و شکست و روزمرگی سوق پیدا میکند .
روابط عمومی ، نه فروش است نه بازاریابی و نه تبلیغات . روابط عمومی همه اینهاست به علاوه هر آنچه که سازمان برای کارآیی و اثربخشی و نیل به اهداف نیاز دارد . روابط عمومی بخشنامه پذیر نیست . روابط عمومی خط کش بردار نیست . روابط عمومی ساعت کار ندارد. روابط عمومی ، حوزه ریاست و حراست و امور اداری و امور مالی و... نیست بلکه روابط عمومی ، استراتژیست هوشیار و پویا و متخصص متفکری است که تمام ارکان سازمان را از صدر تا ذیل تغذیه نموده و همه واحدها را امداد رسانی میکند .
روابط عمومی ، دار و ندار سازمان است . روابط عمومی ، سنگ همه را در سازمان به سینه میزند.
روابط عمومی آنقدر والا و بالا و مانا و کاراست که حد و حساب ندارد.