تاریخ : چهارشنبه 16 مرداد 1398
کد 36

مطمئنا مبارک است روزی که به نام شماست...

یادداشـــتی از؛ امیر دانـش، به بهانه 17 مرداد؛ روزخبــرنگار
خبرنگاری، شغل شرافتمندانه ای است که رسالت بزرگی را بر دوش خبرنگاران می گذارد. این قشر زحمت کش که تمام همتشان ارتقای اطلاعات در جوامع است، نمی گذارند جامعه در بی خبری بماند و با رشد آگاهی مردم، باعث تسریع حرکت قافله انسانی به سوی قله های دانش و علم و در نتیجه پیشرفت و سعادت می شود.

حرفه خبرنگاری را اگر از هر بعدی مورد بررسی قرار دهیم‏، عرصه‌ای بسیار دشوار و پر مخاطره است و اگر عشق نباشد، نمی‌توان به آن ادامه داد و عشق و انگیزه خدمت به مردم و اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی باعث شده است تا خبرنگاران با نشاط  و با انگیزه به فعالیت بپردازند. پا نهادن در میدان خبرنگاری که یکی از سخت ترین شغل های دنیاست نمی تواند سرچشمه ای جز عشق به یک کار داشته باشد.

در جوامع پیچیده امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش عمده‌ای در برقراری ارتباط بین مردم و دانشگاه دارند. دانشگاه نیز نیاز خود می بیند که با جامعه در ارتباط تنگاتنگ باشد و اطلاعات خود را بر جامعه بسط دهد. این رسالت خطیر بر عهده عزیزانی است که یک روز از سال به نامشان است و مطمینا مبارک است روزی که به نام آنهاست.

قدرشناسی از خبرنگار و کمک به وی برای متعهدبودن به امر خبرنگاری، در حکم بالابردن ضریب سلامت عمومی جامعه است؛ پس خبرنگاران را قدر بدانیم تا جامعه سالم‌تر و مقبول‌تری داشته باشیم.

به عنوان یک دوست دار عرصه خبرنگاری  بویژه عزیزان فعال در فرهنگ شهر مراغه که ارتباطات مطلوبی هم با دانشگاه مراغه دارند، می‌خواهم  در حاکمیت فضای آ رامش، عقلانیت  و امید بیش از گذشته  تلاش نموده و دانشگاه خودشان را در مسیر رشد و توسعه یاری نمایند.

در پایان ضمن تبریک روزخبرنگار به همه خبرنگاران متعهد ، دلسوزو زحمتکشان رسانه‌ای شهر و دیارمان، یاد و خاطره شهدای رسانه را گرامی می‌داریم  و توفیق این قشر زحمت کش جامعه را در انجام رسالت خطیرشان از پروردگار متعال خواستاریم.