تاریخ : شنبه 28 مهر 1397
کد 21

قائم مقام وزیرعلوم خبر داد: نقش روابط عمومی دانشگاهها در فضای تحریم

قائم مقام وزیر علوم در نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها بر استفاده روابط عمومی ها از پتانسیل‌های فضای مجازی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ به نقل از وزارت علوم، عبدالرضا باقری، در نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور (مناطق ده‌گانه)، یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در دوره جدید را «کمک به افزایش سرمایه‌های اجتماعی در مراکز آموزش عالی» دانست و بر ایجاد سرمایه‌های اجتماعی برای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور تأکید کرد.
وی اظهار داشت: برقراری ارتباط فعال بین دست‌اندرکاران دانشگاه‌ها با خانواده‌های دانشجویان، ذینفعان و سایر مخاطبان برای کمک به افزایش سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه از مهم‌ترین اقداماتی است که روابط عمومی‌ها می‌توانند انجام دهند.
قائم مقام وزیر علوم بر استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی تأکید کرد و گفت: باید به جای بهره‌گیری صرف از روش‌های مرسوم از ظرفیت‌های موجود در فضای دیجیتال و مجازی بیشتر استفاده کنیم.
وی به نقش روابط عمومی‌ها در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای اقتصادی کشور، روابط عمومی های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سراسر کشور باید با ایجاد فضای امیدواری از بروز یأس و ناامیدی و تضعیف روحیه در جامعه جلوگیری کنند.
قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: علاوه بر این، شفاف‌سازی امور و فعالیت‌ها در شرایط موجود به ایجاد آرامش کمک به سزایی می‌کند و این امر بر عهده روابط عمومی‌هاست.
باقری افزود: در شرایط تحریم یکی از رسالت‌هایی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می‌کند آن است که با کمک وزارتخانه‌های دیگر کالاها و قطعاتی که با توجه به شرایط تحریم در واردات آن دچار مشکل شده‌ایم شناسایی کرده و با کمک مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری به تولید «کالای باکیفیت ایرانی» کمک کنیم