تاریخ : شنبه 28 ارديبهشت 1398
کد 34

با انتخاب فرمانداری؛

روابط عمومی دانشگاه مراغه به عنوان یکی ازروابط عمومی های برتر و پرتلاش شهرستان مراغه شناخته شد.

روابط عمومی دانشگاه مراغه بعنوان یکی از روابط عمومی های برتر و پر تلاش مراغه انتخاب گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ در آئین گرامیداشت هفته روابط عمومی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به نقش ارتباطات در توسعه فرهنگی و اجتماعی گفت: روابط عمومی ها مرجع اطلاع رسانی و حلقه واسط بین مردم و ادارات هستند.
حمید شکری در آئین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی افزود: اعتماد و توجه به روابط عمومی ها در نهادها و سازمان ها، موجب در دست گرفتن نبض اطلاع رسانی به موقع و صحیح از عملکرد آن دستگاه در جامعه می شود.
وی ادامه داد: اگر امروز در برخی ادارات در حوزه اطلاع رسانی شاهد مشکلاتی در زمینه تبیین عملکرد و اطلاع رسانی هستیم، همه به دلیل عدم وجود سواد رسانه ای و نبود چارت روابط عمومی در آنهاست.
وی اضافه کرد: براین اساس، تعریف درست از جایگاه واقعی روابط عمومی باید در دستور کار مدیران سازمان ها و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
شکری گفت: روابط عمومی ها در حقیقت رابطی بین مردم و مسئولان بوده و از این رو نقش محوری در احصا و شناسایی مطالبات مردمی دارند.
وی با اشاره به عدم وجود روابط عمومی در برخی دستگاه ها و نهادهای شهرستانی افزود: هم اکنون از مجموع حدود 100 نهاد و سازمان، فقط در 20 تا 25 اداره، روابط عمومی وجود دارد.
وی ادامه داد: در راستای توسعه ارتباطات و اطلاع رسانی، روابط عمومی های ادارات و دستگاه ها باید با اصحاب رسانه جلسات مستمری داشته و دارای نیروی انسانی ثابتی باشند.
وی اضافه کرد: ایجاد امید و نشاط در بین مردم و جامعه و نیز تبیین رویکردهای دستگاه ها به عنوان پل ارتباطی درون و برون سازمانی از مهم ترین و اصلی ترین وظایف روابط عمومی هاست.
وی با تاکید بر لزوم وجود تخصص در حوزه روابط عمومی گفت: مسئولان روابط عمومی باید به حرفه خبرنگاری و تکنیک های خبری مسلط بوده و اطلاع رسانی را به روز انجام دهند.
شکری افزود: آموزش روابط عمومی ها از ضرورت های این حوزه ارتباطی بوده و باید مورد توجه مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان قرار گیرد.

در این مراسم از مدیران و روابط عمومی های بعضی دستگاه ها و نهادهای این شهرستان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی تجلیل شد که طی این آئین روابط عمومی دانشگاه مراغه یکی از روابط عمومی های برتر و پر تلاش معرفی گردید.

بی شک این موفقیت در سایه ی حمایت ها و همکاری همه دانشگاهیان بویژه ریاست دانشگاه واعضای هیات رئیسه دانشگاه مراغه از روابط عمومی دانشگاه حاصل گردیده است.
این موفقیت را به جامعه دانشگاهی تبریک و تهنیت عرض می نماییم.