اوقات شرعی 
 
 
امروز : 8
ديروز : 41
ماه : 125
 
تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394     |     کد : 10

دکتر فرقانی : در شرایط کنونی همه سازمان ها نیازمند مدیریت رسانه محور هستند

دکتر مهدی فرقانی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معرفت شناسی ارتباطات در امر تعامل با رسانه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر فرقانی در خصوص دنیای ارتباطات و وضعیت کنونی رسانه ها گفت: ما در جهانی زندگی می کنیم که کاملا روابط عمومی شده و در این جهان ما باید به دنبال گفتگوی مسالمت آمیز و مردم داری باشیم.عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص روابط عمومی دیجیتال افزود: در شرایط کنونی همه سازمان ها ناگزیر هستند که رسانه محور باشند و این چندان مهم نیست که سازمان ما یا ارگان ما رسانه ها را قبول دارد یاخیر مهم ان است که رسانه بطور مداوم با تصمیمات و رویدادهایی که در سازمان ما صورت می گیرد در ارتباط است و باید به این نکته توجه کنیم که در جهت توجه به تاثیری که شبکه های اجتماعی دارند باید مدیریت لحظه ای داشت و در لحظه تصمیم گرفت و یا تصمیم قبلی را عوض کرد واین امر اقتضای جهان رسانه ای شده ای است که در آن به سر می بریم.دکتر فرقانی در ادامه گفت: ما در یک سپهر رسانه ای زندگی می کنیم که اگر سواد رسانه ای و شناخت لازم را نداشته باشیم حتما در این میان مغلوب می شویم.وی در خصوص روبرو شدن با این شرایط گفت: ما باید خلاقانه در این عرصه قدم برداریم و برای اینکار نیازمند دانش و شناخت لازم هستیم و این همان بحث معرفت شناسی ارتباطات است باید بدانیم که امروزه دیگر هیچ تصمیمی ،منطقه ای و سازمانی نیست و همه چیز بازتاب جهانی دارد و باید در این راه توانایی های لازم را داشت.دکتر فرقانی در پایان سخنان خود گفت: همه سازمان ها و ارگان ها احتیاج به مدیریت رسانه محور دارند، به گونه ای که بتوانند با رسانه ها به تعامل برسند ودر این راه باید دانش و معرفت رسانه ای خود را چنان ارتقا دهند که اعتماد مدیران خود را بدست آورند و باید بدانند که جهان  امروزاز جنس ارتباطات است و ارتباطات بستر حرکت فرهنگی  می باشد و خاستگاه این فرهنگ دانشگاه ها هستند پس دانشگاه ها باید ساختارهای رسانه ای را به خوبی بشناسند.


PDF